Yrityksesi myyjä valmistautuu kylmäsoittoon. Ensin hän metsästää jostain todo-listansa syövereistä kylmäsoitettavien listan, sitten hän psyykkaa itseään soittoon muutaman minuutin ajan, näppäilee numeron ja jää odottamaan tuuttailun hermostuttavia lyöntejä. Vastaako joku puhelimeen? Ei tällä kertaa. Hän valitsee seuraavan nimen listasta ja aloittaa rumban uudelleen. Tuuttailuja kuunneltuaan on hänen otettava hermokahvit tai luovutettava hetkeksi, ettei motivaatio katoa työpäivästä täysin. Monet myyntiä tehneet henkilöt voivat varmasti samaistua tähän kuvaukseen ainakin joidenkin päivien osalta. Tämän vuoksi avuksi kannattaa napata buukkaaja!
Buukkaaja on kylmäsoittamisen ammattilainen
Jokainen myyjä tai uusasiakashankintaa tehnyt henkilö tietää, että kylmäsoittaminen ei ole helppoa puuhaa. Kylmäsoittaminen, eli täysin tuntemattomalle kohderyhmälle soittaminen, vaatii selkärankaa ja kykyä napata luuri aina vain uudelleen käteen, vaikka viimeiset 10 minuuttia olisivat menneet tuuttausten tahtiin heiluessa. Yrityksen myyjiltä ja asiakasvastaavilta kuluu päivästä usein tunteja uusien asiakkaiden soittamiseen ja kalenterin täyttämiseen palavereilla, esittelyillä ja muilla asiakastapaamisilla. Jos todella miettii tällaisen ajankäytön järkeä, on jokaisen varmasti myönnettävä, että kyllähän nuo tunnit voisi käyttää tehokkaamminkin – siellä itse palavereissa, esittelyissä ja asiakastapaamisissa.
Buukkaaja, ajanvarauksen ammattilainen, ei jäädy tai kavahda tuuttauksen ääntä, koska hänen työnsä on juuri tätä, aikojen varaamista yritysten myyjien ja toimitusjohtajien kalentereihin. Hänellä on myös apunaan tehokas ase – nykyaikainen soittojärjestelmä, jonka avulla hänen ei tarvitse kuunnella turhia tuuttailuja. Buukkari hoitaa soitot peräjälkeen ja huolehtii yrityksen ajanvarauksista järjestelmällisellä tehokkuudella.
Buukkaaja huolehtii yrityksesi brändistä
Jos kylmäsoittaminen ei ole yrityksesi myyjien erityisalaa kannattaa silloin erityisesti hankkia yrityksen avuksi buukkaaja. Soittotyön ammattilaisena buukkari osaa hallita keskustelua ammattitaitoisesti ja varmistaa sen, että yrityksestäsi jää erinomainen mielikuva myös niille ihmisille, joiden kalenteriin ei lähetetä tapaamiskutsua. Selkeäsanainen viestintä ja tehokas toimintatapa tekevät buukkarista yrityksesi salaisen aseen. Näin yrityksesi bränditunnettuus kasvaa samalla, kun kalenterit täyttyvät tapaamisista.
Buukkaaja täyttää myyjien kalenterit tehokkaasti
Sijoittaminen buukkaajaan on sijoitus yrityksesi ajankäyttöön ja tehokkaaseen tekemiseen. Kun ajanvarauksen ammattilainen huolehtii soitoista jää yrityksesi myyjien arjesta suuria aukkoja uusien asiakaskäyntien hoitamiseen. Erityisesti nykyisellä etätyöaikakaudella, jossa matkoihin ei tarvitse varata aikaa, on buukkaajan mahdollista varata kalenterit tehokkaasti täyteen. Näin yrityksesi varmistaa, että myyjät voivat käyttää aikansa siihen missä he ovat parhaimmillaan – asiakastyössä. Tämä varmistaa sen, että yrityksen myyjien ja asiakasvastaavien arki säilyy mielenkiintoisena ja työ mielekkäänä, kun heidän arkensa ei ole jatkuvaa poukkoilua kylmien, lämpimien ja kuumien liidien välillä.