Gainer

Kolme myyttiä telemarkkinoinnista

Telemarkkinointityötä on tehty eri muodoissaan niin kauan kun on ollut puhelimia. Telemarkkinointityöhön on vuosikymmenten aikana liitetty monia mielikuvia ja myyttejä, jotka eivät enää vuonna 2021 pidä paikkaansa. Nämä myytit kuitenkin edelleen vaikuttavat monien ihmisten mielikuvaan telemarkkinoinnista työnä, jonka vuoksi päätimme vihdoin ja viimein purkaa kolme jokaiselle tuttua myyttiä telemarkkinoinnista.

Myytti 1: Telemarkkinointityöstä ei saa palkkaa

Tämä on varmasti se myytti, jonka meistä jokainen on joskus kuullut. Onneksi voimme nyt viimein saattaa tämän myytin ansaitulle eläkkeelle Fuengirolan aurinkoon ja kertoa, että tietenkin telemarkkinointityöstä saa palkkaa! Gainerilla palkkauksen pohjana toimii asiakas- ja telemarkkinointialan työehtosopimus, joka toimii kaiken palkkauksen taustalla. Palkkamalleja on erilaisia eri telemarkkinointifirmojen välillä, mutta esimerkiksi Gainerilla palkka määräytyy joko tekemiesi kauppojen tai työtuntiesi mukaan, riippuen miten hyvin olet kyseisessä kuussa onnistunut. Työehtosopimus toimii turvanasi, että saat aina vähintään TES:n mukaisen tuntipalkan työstäsi, mutta Gainerilla sinulle tarjotaan kattava perehdytys ja jatkuvaa koulutusta, jotta onnistut työssäsi. Onnistuneina myyntikuukausina palkkasi muodostuu myynneistä syntyneistä provisioista TES:n pohjapalkan sijaan.

Myytti 2: Työ on lehtimyyntiä

Meistä moni muistaa kultaisen 2000-luvun alun, jolloin varmasti useissa telemarkkinointiyrityksissä tehtiin lehtimyyntiä. Ajat ovat kuitenkin muuttuneet ja nykyään telemarkkinointi on valtavan monipuolinen myynnin mahdollistaja. Gainerilla telemarkkinoinnin sateenvarjon alle mahtuu esimerkiksi: buukkaustyötä, jossa varaat tapaamisia yrityspäättäjien kalentereihin; jäsenhankintaa, jossa lähestyt järjestöjen potentiaalisia jäseniä ja kannustat heitä liittymään järjestöön; varainhankintaa, jossa toimit esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestön varainhankkijana ja kannustat ihmisiä liittymään järjestön tukijoiksi; myyntityötä, jossa myyt yritysten palveluita kuluttajille ja yrityksille; tai tutkimushaastatteluita, joissa haastattelet rajattua kohderyhmää tutkimustarkoituksessa. Nykyään elemarkkinointi onkin valtavan monipuolinen ala täynnä mahdollisuuksia.

Myytti 3: Työhön ei perehdytetä

Onneksi tämä myytti ei pidä paikkaansa! Me Gainerilla olemme vuosien aikana panostaneet juuri perehdytykseen ja erinomaiseen koulutus- ja valmennuskulttuuriin. Saamme tästä jatkuvasti kiitosta uusilta ja vanhoilta työntekijöiltämme.

Perehdytys on ainut tapa, jolla varmistamme, että jokaisella gainerlaisella on mahdollisuus onnistua. Lisäksi jatkuvalla valmennuksella pidämme taitojasi yllä, jotta pääset jatkuvasti tavoitteisiisi.

Gainerlaisena saat aina kattavan perehdytyksen, jonka jälkeen saat neljää erilaista valmennusta ja koulutusta: parivalmennusta, jossa käytte lähiesimiehesi kanssa läpi puheluita ja keskustelette kehitysmahdollisuuksista; vierivalmennusta, jossa esimiehesi istuu vieressäsi soittotyön aikana ja tukee tekemistäsi; tiimikoulutusta, jossa yhdessä muiden tiimiläisten kanssa käytte läpi onnistumisia ja kehitysteemoja; sekä ulkopuolista koulutusta, jossa pääset tapaamaan asiakasyritysten henkilöstöä, jotka kouluttavat sinut aina uuteen projektiin. Panostamalla koulutukseen ja valmennukseen tarjoamme sinulle avaimet menestykseen myyntityössä.

Telemarkkinointi antaa erinomaiset eväät työelämään

Nyt kun myytit on viimein viety ullakolle voimme suunnata kohti uusia tuulia. Telemarkkinointi on alati kehittyvä ala ja työn monipuolisuus tarjoaa tehtävää erilaisille ihmisille, työuran eri vaiheisiin. Telemarkkinointi voi olla uran aloittavan henkilön paikka löytää sisäinen myyntitykki, tai uran murrosvaiheessa pyörivän ammattilaisen mahdollisuus kehittää viestintätaitoja. Monipuolisuutensa ansiosta telemarkkinointi tarjoaa jokaiselle jotakin. Telemarkkinointiura tarjoaakin kasoittain eväitä työelämään ja arkeen.

Jaa:

Liity uutiskirjelistalle

Scroll to Top