Gainer

Yrityksen brändi ja telemarkkinointi – Mitä tulee ottaa huomioon?

Yrityksesi suunnittelee ensi vuoden toimenpiteitä ja harkinnassa on telemarkkinoinnin aloittaminen telemarkkinointifirman kanssa. Olipa yrityksesi varainhankinnan järjestö tai B2B-asiantuntijaorganisaatio, hyödyt varmasti telemarkkinoinnin tarjoamista mahdollisuuksista. Oman brändin antaminen toiselle voi kuitenkin tuntua joskus hurjalta ajatukselta – miten tämä toisen yrityksen työntekijä voi viestiä yrityksestä juuri oikealla tavalla. Tässä vaiheessa voit huokaista helpotuksesta, sillä todellisuudessa oikean telemarkkinointikumppanin valinta voi vahvistaa yrityksesi brändiä, onhan telekohtaaminen nyt ammattilaisen käsissä. On kuitenkin asioita, joita yrityksesi on hyvä ottaa huomioon ennen yhteistyön aloittamista. Tämän vuoksi kokosimme sinulle ketterän muistilistan asioista, joilla yrityksenne pääsee sujuvasti alkuun telemarkkinointiyhteistyön aloittamisessa.

1. Tutustu kumppanin erikoisosaamiseen

Maailma, ja myös Suomi, on täynnä erilaisia telemarkkinointifirmoja. On yrityksiä, jotka ovat erikoistuneet buukkaukseen, on toimijoita joiden ammattitaitoa on tutkimushaastattelut ja on isompia toimijoita, joilta sujuvat useat erilaiset telemarkkinoinnin osa-alueet. Tutustumalla kumppaniin etukäteen, kysymällä tärkeitä kysymyksiä ja kartoittamalla kumppanin ammattiosaamista varmistat, että pääsette yhteistyöhön juuri teidän yrityksenne tai järjestönne myyntiä ja markkinointia ymmärtävän yrityksen kanssa.

2. Hio yrityksen viestintästrategia kuntoon

Ennen telemarkkinointiyhteistyön aloittamista kannattaa yrityksenne merkkihenkilöiden istua saman pöydän ääreen ja siloitella kulmat pois yrityksen viestintästrategiasta. Telemarkkinointikumppanin on vaikea viestiä yrityksestänne oikealla tavalla, jos yrityksenne sisällä on useita eriäviä mielipiteitä toimintamalleista. Tämän vuoksi on tärkeää, että mietitte, miten haluatte arvojenne näkyvän viestinnässä, millä tyylillä asiakkanne kohdataan ja millä tavalla henkilöitä puhutellaan.

3. Kerro tärkeät asiat spiikin kirjoittajalle

Erityisesti ensimmäisen telemarkkinointikampanjan kohdalla kannattaakin antaa spiikinkirjoitus ammattilaisille, eli telemarkkinointikumppanisi käsiin. Spiikkiä varten kumppaninne tarvitsee kuitenkin tärkeitä tietoja kohderyhmästä, sen hankintareitistä ja kampanjan viestistä, jotta soittajan tarina on yhteinäinen ja sujuva kokonaisuus. Tämän vuoksi spiikkiä kirjoittavalle henkilölle kannattaa kertoa kaikki tärkeät asiat, jotta yrityksenne saa loistavan spiikin kampanjalle.

4. Panosta koulutukseen

Ennen kampanjan aloittamista pääset varmasti tapaamaan kampanjaan valitut telemarkkinoinnin ammattilaiset. Ensikohtaamiseen kuuluu yleensä myös jonkinlainen minikoulutus yrityksenne tai järjestönne toiminnasta. Tämän koulutuksen tehtävä on tarjota telemarkkinoijalle mahdollisuus päästä “sisälle” yrityksenne maailmaan ja kysyä kaikki tärkeät kysymykset, joita teidän toimintaanne voi liittyä. Panostamalla koulutukseen varmistat, että telemarkkinoija jättää yrityksestä aina positiivisen kuvan asiakkaalle, kun hän tietää ja tuntee yrityksenne erinomaisesti.  

Luota ammattilaiseen

Kun kaikki ylläolevat kohdat ovat tehtynä on aika hengittää ja antaa ohjat ammattilaisille. Monesti tämä voikin olla koko yhteistyön vaikein kohta. Tässä vaiheessa on helpottavaa muistaa, että olette valinneet erinomaisista kumppaneista sen teille sopivimman, olette olleet tiiviissä yhteistyössä läpi valmistelun ja tavanneet ammattilaiset, jotka pitävät yrityksenne brändistä erinomaista huolta. Telemarkkinoinnin ammattilainen on juuri sitä, ammattilainen, ja he huolehtivat yrityksesi brändistä ja asiakaskokemuksesta ammattitaidolla. Hyvään telemarkkinoinnin kumppaniin kannattaakin panostaa, sillä taitava telemarkkinoija on yrityksellenne kultaakin kalliimpi työkalu matkalla kohti kasvua.

Jaa:

Liity uutiskirjelistalle

Scroll to Top